Неділя, 2017-11-19, 4:13 AM
Вітаю Вас Гість
Федерація
Дитячі змагання
Кращі юні шахісти
Турнір: Святий Миколай
(2007 р.н. та молодші)
# Name Region
1 Красовс-й Богдан Костопіль
2 Новак Сергій Дубровиця
3 Крейдер Назар Рівне
4 Джуренко Софія Костопіль
5 Хмарук Антон Здолбунів
6 Огороднік Влад Рівне
7 Кушнір Ілля Рівне
8 Оніщук Назар Костопіль
9 Оніщук Захар Костопіль
10 Лобанов Микита Вараш
(2003-2006 р.н.)
# Name Region
1 Смикало Северин Рівне
2 Іванчук Сергій Костопіль
3 Шинкарчук Богдан Рівне
4 Кальчук Віталій Рівне
5 Бриндецький Діма Рівне
6 Кондратюк Віка Рівне
7 Громова Ольга Рівне
8 Лобанов Данило Вараш
9 Криворучко Коля Рівне
10 Ковальчук Дмитро Вараш
(1999-2002 р.н.)
# Name Region
1 Бондарчук Богдан Дубно
2 Ласкаржевс-й Влад Вараш
3 Кот Андрій Вараш
4 Кротюк Владислав Рівне р-н
5 Сьомак Володимир Рівне
6 Туленіна Ілона Рівне
7 Кузьменко Артем Вараш
8 Павловський Макс Рівне
9 Люшин Максим Березне
10 Григорук Петро Здолбунів
Фото зі змагань




Як би Ви зіграли?
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Рівненська федерація шахів

Шахи для дітей

Головна » FAQ

Вже давно відомо, що більшість основних навиків, спосіб мислення та вміння приймати рішення, закладаються в дитинстві. Саме тому так важливо з самого раннього віку привчати свою дитину до самостійного мислення, тренувати її пам'ять і розвивати вміння абстрактно мислити. Таке навчання має бути не лише корисним, а й цікавим. А що може бути більш захоплюючим і одночасно повчальним, як не шахова гра: протистояння чорного і білого королівств?

Дослідження показали, що цілеспрямоване навчання дітей основам древньої гри сприяє успішності навчання дітей в школі та їх соціальному розвитку. Для розумової роботи шахи означають те саме, що спорт для фізичного вдосконалення.

Навчання шахам виконує декілька функцій у розвитку дитини:

Пізнавальну: розширює кругозір, вчить думати, запам'ятовувати, порівнювати, узагальнювати, передбачати результати своєї діяльності, розвиває винахідливість та логічне мислення.

Виховну: формує цілеспрямованість, витримку, волю, посидючість, уважність і зібраність. Дитина, яка навчається цій грі, стає самокритичною, звикає самостійно думати, приймати рішення, боротися до кінця, не сумувати при невдачах.

Естетичну: збагачує внутрішній світ, розвиває фантазію, вчить радіти комбінаціям.

Фізичну: спонукає приділяти час фізкультурі, щоб вистачало сил і витривалості сидіти за шаховою дошкою.

Корекційну: допомагає гіперактивному малюку стати спокійнішим, врівноваженим, вчить непосиду тривало зосереджуватися на одному виді діяльності.

Найбільш розповсюджена інтелектуальна гра, в яку грають близько 500 млн. людей в 167 країнах.

Універсальна, без бар’єрів у віці, статі, раси, фізіологічних можливостей чи мовних.

Позитивний імідж, розумова гра, без негативу.

Навчальні та соціальні вигоди.

В.Сухомлинський, педагог: "Без шахів неможливо уявити повноцінного виховання розумових здібностей і пам’яті. Гра в шахи повинна увійти в життя початкової школи як один з елементів розумової культури".

Г.Клаус, науковець: "Точне логічне мислення легше тренувати з допомогою шахової гри, ніж використовувати для цієї цілі навчальні посібники з логіки".

Г.Простак, шаховий тренер: "Шахи корисні і з медичної точки зору. Якщо дитина непосидюча, не може зосередитися, то після занять в гуртку він поступово позбувається від цих недоліків. В зв’язку з цим доречно згадати відому фразу Олександра Альохіна: "З допомогою шахів я сформував свій характер".

Х.Капабланка, екс-чемпіон світу з шахів: "Шахи - щось більше, ніж просто гра. Це інтелектуальне проведення часу, в якому є певні художні властивості та багато елементів наукового. Для розумової роботи шахи означають те саме, що спорт для фізичного вдосконалення".

В.Крамник, екс-чемпіон світу з шахів: "Шахи корисні для розвитку правильного мислення. На мій погляд, інтеллектуальний розвиток дитини не менш важливий, а можливо і більш важливий, ніж фізичний. Фізичний розвиток можна надолужити, а інтелектуальний - не завжди. Тому я вважаю, що обов’язок батьків - розвивати дітей інтелектуально. Шахи - не єдина можливість, але достатньо доступна і цікава для дітей".

Г.Каспаров, екс-чемпіон світу з шахів: "В дітей, які займаються шахами, суттєво покращуються результати не тільки в математиці, але і в інших предметах. Школяр починає самостійно мислити, і це саме головне. Соціальні бар’єри зникають. Гра може об’єднувати всіх. В дитини розвивається почуття відповідальності. Твій хід – вся відповідальність на тобі. Особистість по-справжньому росте з шахами".

Р.Реті, гросмейстер, в молодості - учитель математики: "В юності в мене було два улюблених заняття: математика і шахи. Причина, по якій я віддав перевагу шахам математиці, може здатися необізнаному дивною, а то і парадоксальною: в шахах більше життя, ніж в математиці".

К.Ілюмжинов, Президент ФІДЕ: "Шахи можуть безпосередньо впливати на інтелектуальний розвиток особистості в ХХI віці, готуючи підростаюче покоління до успішної життєдіяльності в різних соціально-побутових і виробничих сферах нашого суспільства".

Дослідження показують, що найбільш оптимальний вік початку навчання дітей шахам становить: 5-7 років. Абсолютно всі діти мають талантами, і питання про їхні успіхи - це питання про систему викладання.

На першому етапі навчання дітей потрібно ознайомити з дошкою, шаховими фігурами та опрацьовувати з ними найпростіший шаховий матеріал, детально вивчаючи ігрові можливості кожної фігури, її силу і слабкості.

Важливим моментом занять є діяльність самих дітей, коли вони спостерігають, порівнюють, класифікують, групують, роблять висновки, з'ясовують закономірності.

Початковий курс з навчання шахів повинен бути максимально простий і доступний. Особливий акцент робиться на практичній частині, ігровій діяльності та розігруванні завдань. Це допомагає дітям швидко і легко засвоїти нові знання та навички.

На наступній стадії діти поглиблюють уявлення у всіх трьох стадіях шахової партії - дебюті, міттельшпілі і ендшпілі.

Вивчаються основні принципи гри в дебюті, розглядаються класичні шахові партії. У міттельшпілі увага приділяється розвитку комбінаційного зору, базовим принципам планування, найпростішим методам реалізації матеріального і позиційного переваги. При цьому з усього достатку шахового матеріалу відбирається максимально орієнтований на розвиток матеріал.

До практичної частини підключаються тематичні матчі, консультаційні партії. На заняттях аналізуються зіграні партії, знаходяться і викорінюються допущені помилки.

Потім діти починають брати участь у дитячих турнірах, здобувати перемоги і, нерідко, - завойовувати свої перші медалі! На цьому етапі Вам першим помічником буде Рівненська обласна федерація шахів!

Пропонуємо Вашій увазі рекомендований дитячо-юнацькою комісією Федерації шахів України примірний факультативний курс навчання "Шахи - школі" (1-4 клас), який можна використовувати, як шаховим інструкторам в роботі шахового гуртка, так і батькам при самостійному навчанні власних дітей.


Організовує різноманітні шахові змагання, в тому числі дитячі, з метою підвищення рівня шахової майстерності учасників та пропаганди здорового способу життя.

Висвітлює результати шахових змагань на сайті Федерації та в засобах масової інформації.

Проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу щодо навчальних та соціальних вигод занять шахами, в першу чергу - дітям.

Співпрацює з органами державної влади, місцевого самоврядування, депутатами Рад різних рівнів, спонсорами та меценатами в просуванні гри в маси.

Допомагає:
1) впровадженню в навчальних закладах шахових гуртків, факультативів;
2) навчанню шаховій грі дітей власними силами.

Приймайте участь у шахових змаганнях, власним прикладом стимулюючи підростаюче покоління до шахових занять.

Навчайте шаховій грі дітей власними силами або сприяйте організації в школах шахових гуртків, факультативів.

Допоможіть Рівненській обласній федерації шахів фінансово чи в іншому плані для виконання завдань щодо популяризації шахів.

Запропонуйте взаємовигідну організацію шахових заходів.

Контактна інформація на сторінці: Рівненська федерація шахів!

Напишіть нам на електронну адресу (rivnechess@ukr.net).

Скористайтесь послугою: Зворотній зв’язок!